کرمان یدک یار

دلیل استفاده از اگزوزهای فیک در خودرو

مهم ترین سرفصل های این مقاله

چرا از اگزوزهای فیک یا نمایشی در خودروها استفاده می شود؟

در روزهای اخیر بحث در مورد اگزوزهای فیک بسیار داغ شده است و سؤالاتی را برای بسیاری از افراد در مورد هدف آنها و اینکه چرا برخی از خودروها طرح اگزوز روی سپر عقب خود دارند ایجاد کرده است . کرمان یدک یار مرجع مقالات خودرویی و برترین موسسه نوین امداد خودرو و یدک کش شما را به خواندن این مقاله دعوت میکند.

همانطور که می دانید در روزهای اخیر توجه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی به پدیده اگزوزهای فیک یا نمایشی جلب شده است. این موضوع این سوال را ایجاد کرده است که چرا یک خودروی الکتریکی که هیچ موتور احتراق داخلی ندارد، باید ملاحظات طراحی اگزوز را در سپر عقب خود داشته باشد. به همین دلیل، و با توجه به موضوع داغ کنونی صنعت خودرو در نمایشگاه، سعی کردم بیشتر به بحث اگزوزهای فیک بپردازم و فلسفه استفاده از آنها در خودروهای برقی یا حتی بنزینی را به شما منتقل کنم.

چرا از اگزوزهای فیک برای خودروهایی که موتور احتراقی دارند استفاده می شود؟

اگزوز فیک

در سال های اخیر، مقررات سختگیرانه آلودگی در اروپا، خودروسازان را مجبور کرده است تا راه حل های جایگزینی برای وسایل نقلیه خود بیابند. آنها به جای استفاده از لوله های اگزوز واقعی، به استفاده از طرح های اگزوز در سپر خودروهای خود متوسل شده اند. این تنظیم به خودروسازان اروپایی این امکان را داده است که تا حدی از دست دادن جذابیت بصری و اسپرت ناشی از برداشتن لوله های اگزوز واقعی را جبران کنند.

آیا این مطلب را میپسندید؟ : جوش آوردن ماشین و هزینه تعمیر واشر سرسیلندر

 

از سوی دیگر، شاهد استفاده از اگزوزهای فیک در خودروهای چینی نیز بوده ایم، اما دلیل اصلی آن کاهش هزینه ها بوده و ربطی به رعایت استانداردهای آلایندگی نداشته است. با توجه به اینکه استفاده از اگزوزهای دوتایی یا چهارگانه واقعی برای یک سازنده خودرو گران است، شرکت ها اگزوزهای فیک را برای محصولات اقتصادی خود انتخاب می کنند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که گنجاندن طرح سپر عقب در خودروهایی با موتور بنزینی یا هیبریدی یا به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی و یا به دلیل کاهش هزینه در عین حفظ ظاهر خودرو است.

شاید این مقاله را بپسندید : مزایا و معایب دوگانه سوز کردن خودرو

اگزوز تقلبی

علت نصب اگزوزهای فیک برای خودروهای تمام برقی چیست؟

در مورد خودروهای برقی، داستان استفاده از لوله اگزوز فیک کمی متفاوت است و بیشتر شاهد نصب سفارشی آنها برای مشتریان هستیم. این به این معنی است که مشتریان می‌خواهند خودروهای برقی‌شان شبیه به موتورهای احتراق داخلی باشد، به همین دلیل است که این لوله‌های اگزوز فیک را به سازنده سفارش می‌دهند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از سازندگان خودروهای برقی اگزوزهای فیک را جزئی از طراحی کارخانه خود می دانند در حالی که بسیاری از شرکت ها اعتقادی به نصب لوله اگزوز مصنوعی ندارند.

به عنوان مثال، برخی از مدل های مرسدس بنز EQ دارای لوله اگزوز فیک هستند، در حالی که در خودروهای اسپورت مانند پورشه تایکان و هیوندای آیونیک 5 N Line که کاملاً برقی هستند، هیچ نشانی از هیچ گونه لوله اگزوز وجود ندارد.

اطلاعات خود را بالا ببرید: تشخیص مشکلات دینام

اگزوزهای فیک

می توان نتیجه گرفت که نصب لوله های اگزوز فیک برای همه خودروهای برقی رایج نیست. با این حال نمی توان گفت که هیچ شرکت یا خودروسازی از چنین طرح هایی برای محصولات برقی خود استفاده نمی کند و اقدام ایران خودرو کاملا بر خلاف روند جهانی بوده است.

سخن پایانی

لطفاً توجه داشته باشید که هدف از بازنویسی این متن توجیه استفاده از لوله های اگزوز فیک نیست، بلکه افزایش آگاهی است تا شما خوانندگان عزیز بتوانید در این مورد قضاوت آگاهانه داشته باشید.

در پایان باید تاکید کنم که نصب اگزوز فیک خودروهای برقی در دنیا و صنعت خودرو چندان رواج ندارد. تصمیم برای استفاده از چنین طرح هایی بیشتر به ترجیح سازنده خودرو یا خریدار فردی بستگی دارد.

 

آخرین پست ها :

شما هم امتیاز بدید
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206