هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پراید_405_پژو(1403) +هزینه اجرت

 هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پراید_206_پژو(1403) +هزینه اجرت

یکی از مشکلات عمده‌ای که در فصل تابستان خودروها را تهدید می‌کند، داغ شدن بیش از حد موتور است. این وضعیت می‌تواند به قطعات مختلف خودرو آسیب جدی وارد کرده و هزینه‌های زیادی مانند هزینه تعمیر واشر سرسیلندر را برای مالک خودرو به دنبال داشته باشد. با افزایش دما و گرمای هوا در هر تابستان، آگاهی از عواملی که می‌توانند باعث داغ شدن موتور خودرو شوند، بسیار مهم است تا بتوان از بروز این مشکل پیشگیری کرد. در این مقاله از سایت کرمان یدک یار، که یکی از بهترین موسسات امداد خودرو و یدک‌کش در کرمان به شمار می‌آید، امروز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


اگر قصد حمل خودرو با یدک کش در کرمان یا حمل خودروی لوکس و صفر از کارخانه با خودروبرهای ما, لیست نرخ قیمت های ما را مشاهده کنید :

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

قیمت یدک کش و خودروبر


 

محاسبه هوشمند قیمت تعمیر واشر سرسیلندر

درحال محاسبه...

خودرو مورد نظر یافت نشد.


خودروی مورد نظر را ثبت کنید

واشر سرسیلندر"> هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پراید پژو 206(دی 1403) +اجرت" />

جوش آوردن ماشین یعنی چی و چرا باعث آسیب رسیدن به واشر سر سیلندر و سایر قطعات میشود؟

وقتی که به هر علتی دمای موتور خودرو از حد مجاز بالاتر برود، اصطلاحاً گفته می‌شود که خودرو جوش آورده است. با افزایش بیش از حد دمای موتور، مایع خنک‌کننده به نقطه جوش خود رسیده و دیگر توانایی خنک کردن موتور را ندارد. این افزایش دما می‌تواند به قطعات موتوری خودرو آسیب‌های جدی وارد کرده و در نهایت باعث از دست رفتن کارایی موتور شود.

جوش آوردن ماشین


این مطلب را بخوانید : دلایل خروج دود سفید، سیاه و آبی اگزوز خودرو که نمی دانید!


بررسی دلایل جوش آوردن ماشین

پس از تحقیق تجربه و مطالعات جامع و گسترده در زمینه خودرو و مکانیک و طبق شواهد موجود میتوان عمده ترین دلایل جوش آوردن ماشین و آسیب رسیدن به سیلندر و واشر سر سیلندر، میتوان گفت که رایج ترین دلایل جوش آوردن ماشین عبارت اند از:

  1. خرابی رادیاتور ماشین
  2. درست کار نکردن فن رادیاتور
  3. گرفتگی مسیر حرکت آب در سیستم خنک کننده موتور
  4. استفاده از مایع خنک کننده نا مناسب
  5. کم یا زیاد بودن مایع خنک کننده
  6. نشتی در سیستم خنک کننده
  7. خرابی واتر پمپ
  8. خرابی ترموستات

نمودار دلایل جوش آوردن ماشین و خرابی سیلندر و واشر سر سیلندر


به طور کلی می توان گفت هر مشکلی که مانع از عملکرد صحیح سیستم خنک کننده موتور شود، منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو می شود. 8 مورد فوق از جمله شایع ترین «علل داغ شدن خودرو» هستند. اگر دوست دارید در مورد هر یک از این موارد بیشتر بدانید و در هنگام گرم شدن بیش از حد خودرو چه کاری انجام دهید، به مقاله مربوطه در مجله کرمان یدک یار مراجعه کنید.


این مطلب را بخوانید : هزینه صافکاری PDR : همه چیزهایی که باید بدانید


جوش آوردن ماشین باعث خرابی چه قطعاتی میشود؟

جوش آوردن خودرو می‌تواند به افزایش دمای موتور و آسیب به قطعات مختلف تبدیل شود. میزان این آسیب به کیفیت قطعات در مدل‌های متفاوت خودرو متفاوت است. با این حال، قطعاتی که بیشترین تأثیر را در تولید بیش از حد از خودرو می‌پذیرند، در اینجا بررسی می‌شوند:

1- واشر سرسیلندر: اولین قطعه‌ای که در هنگام جوش دادن موتور آسیب می‌بیند، واشر سرسیلندر است.

2- یاتاقان‌های متحرک و ثابت: یاتاقان‌ها در دماهای بالا کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض می‌کنند.

3- رینگ پیستون: اگر در زمان جوش آوردن، خودرو را خاموش کنید، احتمال چسبیدن رینگ موتور به دیواره سیلندر وجود دارد.

لازم به ذکر است که در شرایط سخت و تحت فشار زیاد، دمای بالا می‌تواند به قطعات دیگری همچون بوشینگ پیستون، شاتون، پیستون، واشرهای دیگر، سیم‌کشی و مبدل‌های کاتالیزوری آسیب جدی وارد کند و نیازمند تعمیرات گسترده‌ای شود.

تعمیر واشر سرسیلندر خودرو

همانطور که قبلا ذکر شد، بسته به خودرو و سطح مقاومت اجزای موتور آن، ممکن است برخی از قطعات آسیب کمتری ببینند. در خودروهایی مانند پراید، پژو 405، پژو 206 و 207، دنا و … حتی با یک جلسه جوش ممکن است شاهد علائم خرابی باشید. با این حال، در خودروهایی با موتورهای قوی تر مانند مزدا 3، تویوتا کمری، هیوندای آزرا، خودروهای آلمانی تنفس طبیعی (بدون توربو) و غیره، معمولاً بعد از یک یا دو جلسه جوشکاری متوجه آسیبی نخواهید شد. اگرچه این اتفاق باعث کاهش طول عمر قطعاتی مانند واشر سرسیلندر در این خودروها نیز خواهد شد.


این مطلب را بخوانید : زمان تعویض تسمه تایم


هزینه تعمیر واشر سر سیلندر و قیمت قطعات خودرو

قبل از هر چیز باید توجه داشت که میزان آسیب به اجزای موتور در خودروهای مختلف متفاوت است و به همین ترتیب قیمت قطعات یدکی مدل های مختلف خودرو و همچنین هزینه کارگر برای تعمیر آنها نیز متفاوت است. توجه داشته باشید که با توجه به متغیر بودن هزینه کار بسته به میزان آسیب و تعمیرگاه انتخابی، ما فقط قیمت قطعات یدکی لازم برای تعمیر واشر سرسیلندر را بررسی خواهیم کرد.

هزینه و اجرت تعمیر واشر سر سیلندر

قیمت ها را در ادامه مطلب به صورت لیست برایتان شرح داده ایم.

توجه داشته باشید که قیمت های درج شده در زیر قیمت روز لوازم یدکی این خودروها در زمان انتشار این مقاله می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این قیمت ها مربوط به برندهای معتبر و شناخته شده ای است که عموم مردم آن را می شناسند. بنابراین، ممکن است بتوانید قطعات یدکی را با برندهای دیگر و با قیمت ارزان‌تر نیز خریداری کنید.


این مطلب را بخوانید : افزایش شتاب خودرو با بهترین ترفند ها


هزینه تعمیر واشر سرسیلند خودروهای داخلی :

نام خودروهزینه تعمیر کامل سرسیلندر (ریال)قیمت حدودی سرسیلندر (ریال)قیمت حدودی واشر سرسیلندر (ریال)
پراید۲۰,۰۰۰,۰۰۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پراید دوگانه۲۵,۰۰۰,۰۰۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰
پراید یورو ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تیبا بنزینی۲۵,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
تیبا دوگانه‌سوز۳۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا دنده‌ای۴۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا اتوماتیک۴۵,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده‌ای۵۰,۸۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک۵۳,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ اتوماتیک۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو دنده‌ای۵۵,۰۰۰,۰۰۰۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
ساندرو اتوماتیک۵۵,۸۰۰,۰۰۰۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
مگان دنده‌ای۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۵۰۰,۰۰۰
مگان اتوماتیک۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای۵۵,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۵۵,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰۵,۵۰۰,۰۰۰
پژو پارس ساده۵۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه‌سوز۵۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ELX۵۵,۰۰۰,۰۰۰۲۳,۰۰۰,۰۰۰۳,۳۰۰,۰۰۰
سمند۵۰,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
سمند دوگانه۵۳,۰۰۰,۰۰۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7۶۰,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
رانا۵۳,۰۰۰,۰۰۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰۵,۵۰۰,۰۰۰
دنا ۶۰,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو۷۰,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک۷۳,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۷۵,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۰,۰۰۰
تندر وانت۵۳,۰۰۰,۰۰۰۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
وانت آریسان۴۰,۰۰۰,۰۰۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰۳,۵۰۰,۰۰۰
پیکان وانت۲۵,۰۰۰,۰۰۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰۲,۵۰۰,۰۰۰

 

این قیمت ها بر اساس تاریخ 1403 قیمت گزاری شده اند و ممکن است در آینده متغیر باشند.

هزینه تعمیر سایر قطعات پراید:

  • قیمت یاتاقان ثابت پراید: حدود 150هزار تومان
  • قیمت یاتاقان متحرک پراید: حدود 140هزار تومان
  • قیمت رینگ موتور پراید: حدود 500هزار تومان
  • قیمت روغن موتور پراید: حدود 300هزار تومان (روغن موتور مرغوب تر نیز میتوان استفاده نمود)
  • قیمت فیلتر روغن پراید: حدود 50هزار تومان
  • اجرت تعمیر واشر سرسیلندر پراید
  • هزینه تراشکاری سر سیلندر پراید

هزینه تعمیر سایر قطعات پژو 207:

  • قیمت یاتاقان ثابت پژو 207: 210هزار تومان
  • قیمت یاتاقان متحرک پژو 207: 190هزار تومان
  • قیمت رینگ موتور پژو 207: 950هزار تومان
  • قیمت روغن موتور پژو 207: 310هزار تومان (روغن موتور مرغوب تر نیز میتوان استفاده نمود)
  • قیمت فیلتر روغن پژو 207: 60هزار تومان
  • اجرت تعمیر واشر سرسیلندر پژو 207
  • هزینه تراشکاری سر سیلندر 207

بدیهی است اگر هرچه زودتر اقدام به رفع مشکل به وجود آمده به واسطه جوش آوردن خودرو کنید، هزینه کمتری را برای تعمیرات خودرو خود پرداخت خواهید کرد.

برای خرید واشر سرسیلندر یا قطعات مربوطه میتوانید به سایت دیجی کالا با لینک زیر مراجعه فرامایید.

خرید واشر سرسیلندر از دیجی کالا

سوالات متداول

(این سوال بسیار مهم است و باید به علائمی مانند مخلوط شدن آب و روغن، کم شدن آب رادیاتور، جوش آوردن موتور، خروج دود سفید از اگزوز و…) اشاره شود.

(این سوال به این موضوع اشاره دارد که ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد و تشخیص قطعی باید توسط متخصص انجام شود.)

(این سوال اصلی‌ترین سوال کاربران است و باید به عوامل مؤثر بر هزینه مانند نوع خودرو، مدل خودرو، شدت آسیب، دستمزد تعمیرکار و…) اشاره شود.

بله. هنگام مراجعه به متخصص و مکانیک ممکن است نیاز به خرید قطعات دیگری نیز باشید مانند سرسیلندر, پیچ های سرسیلندر, واشر درب سوپاپ و…

بله کاملا متفاوت است و در شهر های پرجمعیت معمولا قیمت بالا تر است

بستگی به کیفیت تعمیر و لوازم و کیفیت قطعات دارد اما با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها, قطعات فابریک معمولا کیفیت بهتری دارند و بعد از تعمیر خودرو مثل قبل نخواهد بود.

برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر که اغلب ناشی از داغ شدن بیش از حد موتور است، موارد زیر را باید رعایت کنید:

  • سیستم خنک‌کننده: مرتباً سطح و کیفیت مایع خنک‌کننده، رادیاتور، فن، ترموستات و واتر پمپ را بررسی کنید.
  • روغن موتور: سطح روغن را چک کرده و به موقع آن را تعویض کنید.
  • نحوه رانندگی: از رانندگی با دور موتور بالا و فشار زیاد به موتور، مخصوصاً در ترافیک و هوای گرم، خودداری کنید.
  • نشانگر دما: به نشانگر دمای آب توجه کنید و در صورت افزایش غیرعادی، سریعاً اقدام کنید.

 

آخرین پست ها :

شما هم امتیاز بدید
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x