8002 بازدید

 هزینه تعمیر واشر سر سیلندر پراید_206_پژو(1403) +هزینه اجرت

یکی از مشکلات عمده‌ای که در فصل تابستان خودروها را تهدید می‌کند، داغ شدن بیش از حد موتور است. این وضعیت می‌تواند به قطعات مختلف خودرو آسیب جدی وارد کرده و هزینه‌های زیادی مانند هزینه تعمیر واشر سر سیلندر را برای مالک خودرو به دنبال داشته باشد. با افزایش دما و گرمای هوا در هر تابستان، آگاهی از عواملی که می‌توانند باعث داغ شدن موتور خودرو شوند، بسیار مهم است تا بتوان از بروز این مشکل پیشگیری کرد. در این مقاله از سایت کرمان یدک یار، که یکی از بهترین موسسات امداد خودرو و یدک‌کش در کرمان به شمار می‌آید، امروز به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


اگر قصد حمل خودرو با یدک کش در کرمان یا حمل خودروی لوکس و صفر از کارخانه با خودروبرهای ما, لیست نرخ قیمت های ما را مشاهده کنید :

⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓⇓

قیمت یدک کش و خودروبر


 

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر ماشین های داخلی (دی ماه 1403)

  • هزینه تعمیر واشر سر سیلندر کامل پراید + اجرت :  حدودا 7,000,000 میلیون تومان
  • هزینه تعمیر واشر سر سیلندر کامل پژو 206 + اجرت :  حدودا 12,000,000 میلیون تومان
  • هزینه تعمیر واشر سر سیلندر کامل پژو 405 + اجرت :  حدودا 14,000,000 میلیون تومان
  • هزینه تعمیر واشر سر سیلندر کامل پژو پارس + اجرت :  حدودا 11,000,000 میلیون تومان
  • هزینه تعمیر واشر سر سیلندر کامل سمند + اجرت :  حدودا 12,000,000 میلیون تومان

🔹هشتاد درصد خرابی واسر سر سیلندر برای زمانیکه آمپر آب به خانه آخر میرسد و چراغ استپ و آب روشن میشود, متاسفانه واشر سرسیلندر میسوزد.

اگر خودرو را متوقف نکنید, موتور هم میسوزد!

محاسبه هوشمند قیمت تعمیر واشر سرسیلندر

درحال محاسبه...

خودرو مورد نظر یافت نشد.


خودروی مورد نظر را ثبت کنید

واشر سرسیلندر">

4 عاملی که نشان دهنده خرابی واشر سر سیلندر است!

🎥 آیا ۴ عاملی که باعث خرابی واشر سر سیلندر می‌شوند را می‌شناسید؟

🔵 در این ویدیو، کارشناس همراه مکانیک با بررسی یک دستگاه پژو پارس به ارزیابی عوامل خرابی واشر سر سیلندر می‌پردازد و راه‌های تشخیص آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

جوش آوردن ماشین یعنی چی و چرا باعث آسیب رسیدن به واشر سر سیلندر و سایر قطعات میشود؟

وقتی که به هر علتی دمای موتور خودرو از حد مجاز بالاتر برود، اصطلاحاً گفته می‌شود که خودرو جوش آورده است. با افزایش بیش از حد دمای موتور، مایع خنک‌کننده به نقطه جوش خود رسیده و دیگر توانایی خنک کردن موتور را ندارد. این افزایش دما می‌تواند به قطعات موتوری خودرو آسیب‌های جدی وارد کرده و در نهایت باعث از دست رفتن کارایی موتور شود.

جوش آوردن ماشین


این مطلب را بخوانید : دلایل خروج دود سفید، سیاه و آبی اگزوز خودرو که نمی دانید!


بررسی دلایل جوش آوردن ماشین

پس از تحقیق تجربه و مطالعات جامع و گسترده در زمینه خودرو و مکانیک و طبق شواهد موجود میتوان عمده ترین دلایل جوش آوردن ماشین و آسیب رسیدن به سیلندر و واشر سر سیلندر، میتوان گفت که رایج ترین دلایل جوش آوردن ماشین عبارت اند از:

  1. خرابی رادیاتور ماشین
  2. درست کار نکردن فن رادیاتور
  3. گرفتگی مسیر حرکت آب در سیستم خنک کننده موتور
  4. استفاده از مایع خنک کننده نا مناسب
  5. کم یا زیاد بودن مایع خنک کننده
  6. نشتی در سیستم خنک کننده
  7. خرابی واتر پمپ
  8. خرابی ترموستات

نمودار دلایل جوش آوردن ماشین و خرابی سیلندر و واشر سر سیلندر


به طور کلی می توان گفت هر مشکلی که مانع از عملکرد صحیح سیستم خنک کننده موتور شود، منجر به گرم شدن بیش از حد خودرو می شود. 8 مورد فوق از جمله شایع ترین «علل داغ شدن خودرو» هستند. اگر دوست دارید در مورد هر یک از این موارد بیشتر بدانید و در هنگام گرم شدن بیش از حد خودرو چه کاری انجام دهید، به مقاله مربوطه در مجله کرمان یدک یار مراجعه کنید.


این مطلب را بخوانید : هزینه صافکاری PDR : همه چیزهایی که باید بدانید


جوش آوردن ماشین باعث خرابی چه قطعاتی میشود؟

جوش آوردن خودرو می‌تواند به افزایش دمای موتور و آسیب به قطعات مختلف تبدیل شود. میزان این آسیب به کیفیت قطعات در مدل‌های متفاوت خودرو متفاوت است. با این حال، قطعاتی که بیشترین تأثیر را در تولید بیش از حد از خودرو می‌پذیرند، در اینجا بررسی می‌شوند:

1- واشر سرسیلندر: اولین قطعه‌ای که در هنگام جوش دادن موتور آسیب می‌بیند، واشر سرسیلندر است.

2- یاتاقان‌های متحرک و ثابت: یاتاقان‌ها در دماهای بالا کارایی خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض می‌کنند.

3- رینگ پیستون: اگر در زمان جوش آوردن، خودرو را خاموش کنید، احتمال چسبیدن رینگ موتور به دیواره سیلندر وجود دارد.

لازم به ذکر است که در شرایط سخت و تحت فشار زیاد، دمای بالا می‌تواند به قطعات دیگری همچون بوشینگ پیستون، شاتون، پیستون، واشرهای دیگر، سیم‌کشی و مبدل‌های کاتالیزوری آسیب جدی وارد کند و نیازمند تعمیرات گسترده‌ای شود.

تعمیر واشر سرسیلندر خودرو

همانطور که قبلا ذکر شد، بسته به خودرو و سطح مقاومت اجزای موتور آن، ممکن است برخی از قطعات آسیب کمتری ببینند. در خودروهایی مانند پراید، پژو 405، پژو 206 و 207، دنا و … حتی با یک جلسه جوش ممکن است شاهد علائم خرابی باشید. با این حال، در خودروهایی با موتورهای قوی تر مانند مزدا 3، تویوتا کمری، هیوندای آزرا، خودروهای آلمانی تنفس طبیعی (بدون توربو) و غیره، معمولاً بعد از یک یا دو جلسه جوشکاری متوجه آسیبی نخواهید شد. اگرچه این اتفاق باعث کاهش طول عمر قطعاتی مانند واشر سرسیلندر در این خودروها نیز خواهد شد.


این مطلب را بخوانید : زمان تعویض تسمه تایم


اگر سوالی دارید در رابطه با قیمت ها یا قیمتی به اشتباه وارد شده میتوانید در قسمت کامنت ها به ما اعلام کنید تا اصلاح کنیم.

 

هزینه و اجرت تعمیر واشر سر سیلندر

 

توجه داشته باشید که قیمت های درج شده در زیر قیمت روز لوازم یدکی این خودروها در زمان بروزرسانی این مقاله می باشد (دی ماه 1403). همچنین لازم به ذکر است که این قیمت ها مربوط به برندهای معتبر و شناخته شده ای است که عموم مردم آن را می شناسند. بنابراین، ممکن است بتوانید قطعات یدکی را با برندهای دیگر و با قیمت ارزان‌تر نیز خریداری کنید.


این مطلب را بخوانید : افزایش شتاب خودرو با بهترین ترفند ها

این قیمت ها بر اساس تاریخ 1403 قیمت گزاری شده اند و ممکن است در آینده متغیر باشند.

هزینه سایر قطعات پراید برای تعمیر سر سیلندر:

  • قیمت یاتاقان ثابت پراید: حدود 150هزار تومان
  • قیمت یاتاقان متحرک پراید: حدود 140هزار تومان
  • قیمت رینگ موتور پراید: حدود 500هزار تومان
  • قیمت روغن موتور پراید: حدود 300هزار تومان (روغن موتور مرغوب تر نیز میتوان استفاده نمود)
  • قیمت فیلتر روغن پراید: حدود 50هزار تومان
  • اجرت تعمیر واشر سرسیلندر پراید (باید با تعمیر کار صحبت کنید)
  • هزینه تراشکاری سر سیلندر پراید (باید با تراشکار صحبت کنید)

هزینه تعمیر سایر قطعات پژو 207 برای تعمیر سر سیلندر :

  • قیمت یاتاقان ثابت پژو 207: 210هزار تومان
  • قیمت یاتاقان متحرک پژو 207: 190هزار تومان
  • قیمت رینگ موتور پژو 207: 950هزار تومان
  • قیمت روغن موتور پژو 207: 310هزار تومان (روغن موتور مرغوب تر نیز میتوان استفاده نمود)
  • قیمت فیلتر روغن پژو 207: 60هزار تومان
  • اجرت تعمیر واشر سرسیلندر پژو 207(باید با تعمیر کار صحبت کنید)
  • هزینه تراشکاری سر سیلندر 207 (باید با تراشکار صحبت کنید)

 

بدیهی است اگر هرچه زودتر اقدام به رفع مشکل به وجود آمده به واسطه جوش آوردن خودرو کنید، هزینه کمتری را برای تعمیرات خودرو خود پرداخت خواهید کرد.

برای خرید واشر سرسیلندر یا قطعات مربوطه میتوانید به سایت دیجی کالا با لینک زیر مراجعه فرامایید.

خرید واشر سرسیلندر از دیجی کالا

✍️فرق واشرسرسیلندر استاندارد و سوراخ دار چیست

وقتی خودروی شما واشر سرسیلندر میسوزاند، برای از بین بردن تاب سرسیلندر که ناشی از گرمای بیش از حد موتور ( دلیل آن سوختن واشر سر سیلندر) است باید تراشکاری برود

✍️اگر تاب کم باشد واشر سرسیلندر نازک را انتخاب میکند اگر تاب بیشتر بود و تراش بیشتری خواست واشر سرسیلندر ۲ سوراخ و همینطور تا واشر سرسیلندر ۴ سوراخ و یا به اصطلاح تعمیر آخر را انتخاب میکند. هر چقدر سرسیلندر تراش بخورد و واشر کلفت تری انتخاب شود،

👈سرسیلندر زودتر خراب میشود چون به اندازه کافی خنک نمیشود و مجرا های آن بر اثر تراش باریک تر میشود. اگر سر سیلندر دیگر قابل تراشیدن نبود و یا به اصطلاح جای تراش نداشت باید سرسیلندر تعویض شود و این بار واشر استاندارد (🔆این بار بدون سوراخ🔆) انتخاب میشود

سوالات متداول

(این سوال بسیار مهم است و باید به علائمی مانند مخلوط شدن آب و روغن، کم شدن آب رادیاتور، جوش آوردن موتور، خروج دود سفید از اگزوز و…) اشاره شود.

(این سوال به این موضوع اشاره دارد که ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد و تشخیص قطعی باید توسط متخصص انجام شود.)

(این سوال اصلی‌ترین سوال کاربران است و باید به عوامل مؤثر بر هزینه مانند نوع خودرو، مدل خودرو، شدت آسیب، دستمزد تعمیرکار و…) اشاره شود.

بله. هنگام مراجعه به متخصص و مکانیک ممکن است نیاز به خرید قطعات دیگری نیز باشید مانند سرسیلندر, پیچ های سرسیلندر, واشر درب سوپاپ و…

بله کاملا متفاوت است و در شهر های پرجمعیت معمولا قیمت بالا تر است

بستگی به کیفیت تعمیر و لوازم و کیفیت قطعات دارد اما با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و تحریم ها, قطعات فابریک معمولا کیفیت بهتری دارند و بعد از تعمیر خودرو مثل قبل نخواهد بود.

برای جلوگیری از سوختن واشر سرسیلندر که اغلب ناشی از داغ شدن بیش از حد موتور است، موارد زیر را باید رعایت کنید:

  • سیستم خنک‌کننده: مرتباً سطح و کیفیت مایع خنک‌کننده، رادیاتور، فن، ترموستات و واتر پمپ را بررسی کنید.
  • روغن موتور: سطح روغن را چک کرده و به موقع آن را تعویض کنید.
  • نحوه رانندگی: از رانندگی با دور موتور بالا و فشار زیاد به موتور، مخصوصاً در ترافیک و هوای گرم، خودداری کنید.
  • نشانگر دما: به نشانگر دمای آب توجه کنید و در صورت افزایش غیرعادی، سریعاً اقدام کنید.

 

آخرین پست ها :

شما هم امتیاز بدید
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x