5de6075a-52cc-47a3-b36f-3a02c92b431f
...

123 بازدید

هزینه تعمیر سوراخ شدن رادیاتور ماشین های مختلف چقدر است؟

سوراخ شدن رادیاتور ماشین به دلایل مختلفی همچون زنگ زدگی، گرفتگی رادیات به دلیل استفاده از آب املاح دار و یا برخورد اجسام مختلف با رادیات رخ می دهد. سوراخ شدن رادیات سبب عملکرد نامناسب موتور خودرو می شود و رفع این ایراد بسیار واجب است. به طور کلی و طبق تجربه ی مکانیک های مجموعه می توان گفت که هزینه تعمیر سوراخ شدن رادیاتور ماشین از ۱ میلیون تومان برای خودروهای ارزان تا ۴ میلیون تومان برای خودرو های گران در نظر گرفته می شود.

لیست هزینه تعمیر سوراخ شدن رادیاتور ماشین های مختلف

قیمت های زیر برای امسال می باشد و تا پایان سال اعتبار دارد.

هزینه تعویض با رادیات جدیداجرت تعمیر رادیاتنام خودرو
۱.۵ میلیون تومان۱ میلیون تومانپراید، تیبا، ساینا
۲.۵ میلیون تومان۱.۵ میلیون تومان۲۰۶
۳ میلیون تومان۱.۶ میلیون تومان۲۰۷
۵ میلیون تومان۱.۶ میلیون توماندنا
۴ میلیون تومان۱.۵ میلیون تومانسمند
۳.۵ میلیون تومان۱.۵ میلیون تومانپژوپارس
۴ میلیون تومان۱.۵ میلیون تومانال ۹۰

برای خرید رادیات و تحویل درب منزل نیز می توانید از وب سایت مجموعه خودروبر زنجان بازدید کنید و با تماس با شماره های موجود در وب سایت درخواست خودتان را ثبت کنید. همچنین در صورتی که اعلام کنید از طریق وب سایت امداد خودرو کرمان با این مجموعه آشنا شدید می توانید از تخفیف ویژه نیز بهره مند شوید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تعمیر سوراخ شدن رادیاتور ماشین

در ادامه سعی می کنیم تا تجربه مکانیک ارشد مجموعه را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

علت و هزینه سوراخ شدن رادیاتور ماشین های مختلف

شدت و محل سوراخ‌شدگی

طبق صحبت های مکانیک ارشد, می توانیم اینگونه بیان کنیم که اگر سوراخ ریز و سطحی باشد معمولاً با لحیم‌کاری یا چسب مخصوص قابل رفع است و هزینه کمتری دارد و حدود ۱ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اما در صورتی که شکستگی بزرگ باشد یا در قسمت حساس رادیاتور (مثلاً نزدیک محل اتصال لوله‌ها) باشد، تعمیر سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌شود و ممکن است هزینه تا ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

جنس رادیاتور

طبق تجربه، رادیاتورهای مسی و برنجی معمولاً قابلیت تعمیر بیشتری دارند و تعمیر آن‌ها ارزان‌تر است. اما رادیاتورهای آلومینیومی یا پلاستیکی ممکن است تعمیرپذیری پایین‌تری داشته باشند و حتی در برخی موارد نیاز به تعویض کامل پیدا کنند. برای مثال آقایی که با پرایدش به تعمیرگاه ما مراجعه کرده بود با پرداخت ۱ میلیون تومان توانست رادیات خودرو خودش که از جنس مس بود را تعمیر کند.

نوع خودرو و ابعاد رادیاتور

هزینه تعمیر رادیاتور خودروهای سبک مثل پراید یا پژو معمولاً پایین‌تر از رادیاتور خودروهای سنگین‌تر یا خودروهای خارجی است، چون هم اندازه و هم پیچیدگی ساخت متفاوت است.

روش تعمیر

روش‌های مختلفی برای رفع سوراخ وجود دارد؛ مثل جوشکاری، لحیم‌کاری، استفاده از چسب‌های مخصوص و یا تعویض بخشی از شبکه. انتخاب روش، تأثیر مستقیمی روی هزینه دارد.

نیاز به باز و بست رادیاتور

در بعضی ماشین‌ها دسترسی به رادیاتور راحت نیست و باز کردن آن زمان‌بر است. در این حالت اجرت مکانیک برای باز و بست هم به هزینه اضافه می‌شود.

نکات پیشگیری از خراب شدن مجدد بعد از تعمیر رادیات خودرو

اگر دوست ندارید که رادیات خودرو شما مجددا سوراخ شود، حتما به نکات زیر توجه کنید چرا که احتمال سوراخ شدن رادیات تعمیر شده بالاست و در صورتی که موارد زیر را رعایت نکنید، مجددا این اتفاق برای شما رخ خواهد داد.

استفاده از ضدیخ استاندارد و تعویض به‌موقع آن

ضدیخ فقط برای جلوگیری از یخ‌زدگی در زمستان نیست، بلکه خاصیت ضدخوردگی هم دارد. اگر از ضدیخ‌های بی‌کیفیت یا تقلبی استفاده شود، به مرور زمان املاح موجود در آب باعث پوسیدگی جداره‌های رادیاتور می‌شوند. بهتر است هر سال یا حداکثر هر دو سال یک‌بار ضدیخ استاندارد همراه با آب مقطر تعویض شود تا هم از زنگ‌زدگی و هم از رسوب‌گرفتگی داخل رادیات جلوگیری شود.

پرهیز از استفاده آب لوله‌کشی پر املاح

آب شهری معمولاً حاوی املاح و آهک است. استفاده از این آب در سیستم خنک‌کننده به مرور زمان رسوب ایجاد می‌کند و همین رسوبات سبب گرفتگی مجاری و افزایش فشار داخلی رادیاتور می‌شوند که در نهایت منجر به سوراخ شدن آن می‌گردد. بهترین گزینه استفاده از آب مقطر به همراه ضدیخ استاندارد است.

شست‌وشوی دوره‌ای سیستم خنک‌کننده

حتی اگر از ضدیخ مناسب استفاده کنید، با گذشت زمان مقداری رسوب و آلودگی داخل سیستم جمع می‌شود. توصیه مکانیک‌ها این است که هر دو سال یک‌بار کل سیستم خنک‌کننده شست‌وشو شود. این کار باعث می‌شود هم بازدهی خنک‌کاری موتور بالا برود و هم ریسک پوسیدگی و سوراخ شدن رادیاتور کاهش پیدا کند.

بازدید دوره‌ای از شلنگ‌ها و اتصالات

خیلی وقت‌ها علت اصلی فشار بیش‌ازحد روی رادیاتور، شلنگ‌های خراب یا بست‌های فرسوده هستند. اگر شلنگ ترک خورده یا بست لق باشد، نشت آب باعث بالا رفتن دما و فشار روی رادیاتور می‌شود و در نهایت منجر به نشتی یا سوراخ شدن آن می‌گردد. بهتر است در سرویس‌های دوره‌ای خودرو، شلنگ‌ها و بست‌ها بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

 

آخرین پست ها :

5/5 – (1 امتیاز)

پربازدید ترین مشکلات و پرسش و پاسخ های کاربران در انجمن

شماهم میتوانید مشکل خود را ثبت کنید تا تمام افراد متخصص و کاربران دیگر در سطح گوگل مشکل شما را ببینند و کمکتان کنند. برای اینکار ثبت نام کنید.

آخرین موضوعات
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
به این مقاله چه نمره ای میدی؟
ماهم داریم زحمت میکشیم یه نمره خوب بده
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x