کرمان یدک یار

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک

مهم ترین سرفصل های این مقاله

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار ایران تا یک میلیارد تومان

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک در بازار کشورمان هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و تا حدود یک میلیارد تومان می‌توان از بین شش تا هفت گزینهٔ مختلف انتخاب کرد.

در بازار خودروی کشورمان، خودروهای اتوماتیک همواره تفاوت قیمت قابل توجهی نسبت به دستی داشته اند. این در حالی است که در سال های اخیر با افزایش قیمت ها، خودروهای اتوماتیک برای قشر زیادی از مردم از دسترس خارج شده اند تا جایی که اکنون برای خرید خودروی اتوماتیک باید بالای 800 میلیون تومان هزینه کرد. علاوه بر این، انتخاب ها در محدوده قیمتی حدود یک میلیارد تومان نیز بسیار محدود است. از این رو در این مقاله از سایت کرمان یدک یار که یکی از بزرگ ترین موسسه های امداد خودرو و یدک کش در کرمان است قصد داریم با مقرون به صرفه ترین سدان های اتوماتیک موجود در بازار کشورمان آشنا شویم.

همچنین بخوانید: خودروهای دوگانه سوز چه معایب و مزایایی دارند؟

امتیاز ما

شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک

 

ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک موجود در بازار ایران، سایپا شاهین است. قیمت کارخانه ای این خودرو حدود 642 میلیون تومان است اما در بازار تقریباً به 830 میلیون تومان رسیده است که بیش از 100 میلیون تومان بیشتر از نسخه دستی است. با این مبلغ، همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را دریافت خواهید کرد که اکنون با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک CVT جفت شده است. این موتور 110 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، اگرچه با تاخیر توربو مواجه است. با این حال، هنگامی که توربوشارژر وارد می شود، می تواند کشش کافی را در کنار گیربکس CVT ایجاد کند. شاهین اتوماتیک همچنین از چندین آپشن اضافی در مقایسه با نسخه دستی بهره می برد که از آن جمله می توان به آنتن باله کوسه ای، کروز کنترل، نمایشگر 10 اینچی بزرگتر و تزئینات کرومی بیرونی اشاره کرد.

جک J4

جک J4

 

جکJ4  در حال حاضر مقرون به صرفه ترین سدان چینی موجود در بازار ایران است که فقط در جعبه دنده اتوماتیک تولید می شود. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با 16 سوپاپ بهره می برد که 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. نیروی این موتور از طریق جعبه دنده CVT منتقل می شود. این پیشرانه بسیار مقرون به صرفه است و مزیت قابل توجه آن مصرف سوخت پایین است. با این حال، خریداران J4 باید در مورد طراحی قدیمی و تجهیزات محدود آن، که شامل ویژگی‌هایی مانند آینه‌های جانبی تاشو برقی با مه‌گیر، کروز کنترل، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، صفحه نمایش لمسی، کنترل پایداری و سنسورهای پارک عقب است، مصالحه کنند. قیمت کارخانه ای این سدان چینی در حال حاضر 780 میلیون تومان است اما در بازار باید حدود 840 میلیون تومان پرداخت و J4 را رقیب مستقیم شاهین اتوماتیک کرد.

تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک

ارزان ترین خودرو اتوماتیک ایران خودرو که در حال حاضر برای خرید موجود است، تارا است که در مدل های V2 و V4 عرضه می شود. مدل V2 که تقریباً همزمان با مدل V1 دستی به بازار عرضه شد، در حال حاضر بین 880 تا 900 میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، مدل V4 با ورود به عرصه سدان های چینی مانند آریزو 6، قیمت بسیار گران تری دارد و قیمت آن در بازار از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده و به یک میلیارد و 185 میلیون تومان می رسد. گرافیک برای چراغ های عقب و تجهیزات اضافی مانند صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی شش جهته و سنسور پا برای باز کردن صندوق عقب. در داخل، دکمه های بالابر پنجره از داشبورد به درها منتقل شده است. هر دو مدل تارا با گیربکس اتوماتیک مجهز به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر TU5 Plus با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر هستند که به یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک متصل است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک

ایران خودرو تنها نسخه اتوماتیک دنا را با موتور توربوشارژ عرضه می کند و خرید این خودرو با موتور EF7 تنفس طبیعی امکان پذیر نیست. موتور 1.7 لیتری توربوشارژر در این خودرو قدرتی معادل 150 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متری دارد که نسبت به سایر سدان های اتوماتیک با قیمت مشابه بالاتر است. شتاب و کشش خوبی را ارائه می کند و در 10.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از صفر می رسد، اما هزینه های نگهداری بالاتری نیز خواهد داشت. دنا پلاس توربو نیز از همان گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تارا استفاده می کند. ایران خودرو به تازگی نسخه آپشنال این خودرو را معرفی کرده است که شامل امکانات اضافی مانند سنسورهای نور و باران، سیستم ورود بدون کلید، فرمان D شکل و صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت می شود. قیمت این نسخه در بازار به نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان رسیده است اما نسخه معمولی آن را می توان با قیمتی در حدود 970 میلیون تومان خریداری کرد.

فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱

یکی از خودروهای اتوماتیک که شاید خیلی ها در بازار کشورمان از آن بی اطلاع باشند فردا 511 است. این خودرو با نام اصلی چانگان آلسوین در سال 2021 توسط فردا موتور به بازار ما معرفی شد اما تولید آن برای مدتی متوقف شد و اکنون آن را متوقف کرده است. به تازگی به خط تولید فردا موتور بازگشته است. به همین دلیل، 511 با وجود ویژگی های مثبتی مانند گیربکس 5 سرعته دوکلاچه، طراحی مدرن و امکانات رفاهی قابل قبول، نتوانست در بازار ما نامی برای خود دست و پا کند. با این حال، اکنون که 511 بازگشته است، می تواند رقیبی برای تارا و دنا با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان باشد، هرچند که مطمئناً از بازار دست دوم یا عرضه گسترده قطعات این خودروها پیشی نخواهد گرفت. دو سدان ایران خودرو. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 16 سوپاپ بهره می برد که 106 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو می رساند. از ویژگی های این سدان چینی می توان به سانروف، دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب و چراغ های جلوی اتوماتیک اشاره کرد.

آریزو ۵ اسپرت

آریزو ۵ اسپرت خودروهای اتوماتیک

آریزو 5 یکی از سدان های معتبر چینی است که از اواسط دهه 90 در کشورمان عرضه شده و خودرویی شناخته شده است. البته اخیرا خودروسازان نسخه فیس لیفت این خودرو را با نام آریزو 5 اسپرت معرفی کرده اند که جایگزین نسخه قبلی شده است. هیچ تغییر قابل توجهی در پیشرانه این نسخه جدید ایجاد نشده است و ما همچنان همان موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را داریم که با گیربکس CVT جفت شده و شتاب مناسبی را ارائه می کند. و کشش. Arizo 5 Sport با تجهیزات مناسبی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینه های جانبی تاشو الکتریکی با یخ زدا، کروز کنترل، سیستم صوتی 6 بلندگو، سانروف برقی، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، دوربین دید عقب عرضه می شود. و سنسورهای پارک، DRL، ترمز دستی برقی با عملکرد نگه داشتن خودکار، صندلی‌های جلو گرمکن و 6 ایربگ. قیمت کارخانه آریزو 5 اسپرت یک میلیارد و 92 میلیون تومان است در حالی که قیمت آن در بازار تقریباً یک میلیارد و 340 میلیون تومان است.

ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو

اگرچه این مقاله به خودروهای اتوماتیک اختصاص دارد، اما در حال حاضر با حدود یک میلیارد تومان می توانید X22 Pro Automatic SUV را نیز خریداری کنید که می تواند جذابیت بسیار بالاتری نسبت به سدان های مذکور داشته باشد. در ادامه این خودرو در حال حاضر یک کراس اوور زیر یک میلیارد تومان در بازار محسوب می شود.

برخلاف X22 دستی که از موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند، نسخه اتوماتیک آن به موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس CVT با 9 دنده مجازی منتقل می شود. X22 Pro که از امکانات قابل قبولی همچون صفحه نمایش 9 اینچی لمسی، گرمکن صندلی های جلو، ترمز دستی برقی، سانروف و … بهره می برد با قیمت کارخانه ای 873 میلیون تومان یعنی تقریباً یک میلیارد و 50 میلیون به فروش می رسد. تومان در بازار.

 

 

آخرین پست ها :

شما هم امتیاز بدید
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206