کرمان یدک یار

ارزان ترین خودروهای خارجی در بازار

مهم ترین سرفصل های این مقاله

ارزان ترین خودروهای خارجی

چرا ارزان ترین خودروهای خارجی را جستجو می کنیم؟ اگر بودجه نسبتا محدودی برای خرید خودرو داشته باشیم، معمولا خودروهای ایرانی اولین گزینه هایی هستند که در بازار توجه ما را به خود جلب می کنند. این خودروها همیشه بازار خرید و فروش داغی دارند و قطعات یدکی آنها معمولاً مقرون به صرفه و به راحتی در سراسر ایران در دسترس هستند. با این حال، این خودروها دارای مشکلات متعددی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. ایمنی ضعیف بزرگترین مشکل خودروهای داخلی است. ایرادات شدید در کیفیت ساخت، استهلاک زیاد و عدم اعتبار از دیگر مشکلات عمده این خودروهاست.

خودروهای ایرانی گزینه مناسبی برای مصرف کننده معمولی با درآمد متوسط ​​است که صرفاً به وسیله حمل و نقل، البته از سر ناچاری، نیاز دارد. حتی ارزان ترین خودروهای خارجی مانند چینی ها نیز با این قیمت ها گزینه های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند، هرچند که هر کدام دنیای منحصر به فرد خود را دارند. شرایط بد خرید و فروش بازار، گرانی قطعات یدکی و کمبود مکانیک های مجرب از مشکلات رایج این خودروهاست. علاوه بر این، اگر تا حدودی به دنبال چیزی متفاوت در خیابان باشیم، خودروهای چینی مقرون به صرفه حضور چندانی در تولید داخلی ندارند.

این مقاله را هم بخوانید : ارزان‌ترین خودروهای دنده اتوماتیک

شما هم امتیاز بدید

با این حال، اگر بودجه نسبتاً کمی داریم و قصد خرید خودرویی داریم که در تصادفات احتمالی از جان ما محافظت کند، احساس رانندگی با یک خودروی باکیفیت به جای گاری موتوری را به ما القا کنید، از کیفیت ساخت آن لذت ببرید و تا حدودی اعتبار بالاتر در خیابان، ما چاره ای جز خرید ارزان ترین خودروهای خارجی نداریم.

در بازار فعلی و با قیمت مناسب, ارزان ترین خودروهای خارجی کدامند؟ در این مطلب از سایت کرمان یدک یارنگاهی داریم به ارزان ترین خودروهای خارجی موجود در بازار تا بهترین گزینه های خرید را به شما معرفی کنیم.

مزدا 3

اولین نسل از سدان محبوب مزدا که در بین سال های 86 تا 89 توسط بهمن موتور در سه تیپ مونتاژ شد. مزدا 3 به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز است. این خودرو به دلیل شتاب بالا، هندلینگ قوی و تجربه سواری اسپرت و جوان پسند شناخته شده است.

رانندگی با مزدا 3 بسیار لذت بخش است. آپشن های این خودرو در نسخه فول آپشن (تیپ 3) نیز کم نقص به نظر می رسند.

مزدا 3

رنو مگان

رنو مگان ابتدا به صورت خودروی وارداتی وارد ایران شد و بعداً تا سال 1392 توسط پارس خودرو مونتاژ شد و در حال حاضر این خودرو در دو نسخه 2 لیتری اتوماتیک و 1.6 لیتری دستی عرضه می شود. رنو مگان سواری بسیار نرمی را ارائه می دهد و هندلینگ خوب و ترمزهای قوی از دیگر ویژگی های قابل توجه آن است. با این حال، مگان برخلاف مزدا 3 هرگز به شتاب بالا معروف نبوده و بیشتر یک خودروی خانوادگی به حساب می آید.

این مقاله را حتما بخوانید : قیمت خودرو 1403

رنو مگان

هیوندای آوانته

هیوندای آوانته که با نام النترا نیز شناخته می شود، در سال 1384 تحت زیرمجموعه کرمان موتور سایپا وارد ایران شد. این خودرو تا سال 1391 در تولید باقی ماند. آوانته به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود و یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یک گیربکس 5 سرعته دستی را ارائه می کرد. از ویژگی های قابل توجه هیوندای آوانته می توان به سواری نرم و راحت، مصرف سوخت پایین و شتاب بی عیب و نقص (در نسخه دستی) اشاره کرد.

لازم به ذکر است که آوانته برخلاف مزدا 3 و مگان ظاهر جذابی ندارد و داشبورد آن نیز بسیار ساده است. با این حال کیفیت ساخت و استهلاک پایین آن از نقاط قوت آن نسبت به دو رقیب قبلی محسوب می شود.

هیوندای آوانته

کیا سراتو

آیا می توان سراتو 2008 را نوعی هیوندای آوانته دانست؟ این دو خودرو دارای پلت فرم، موتور، گیربکس و سیستم تعلیق مشترکی هستند که تنها تفاوت در طراحی بیرونی و کابین آنهاست. با این حال، سراتو 2008 چند سال پس از آوانته طراحی شد و به نظر می رسد کمی مدرن تر باشد. وارداتی بودن سراتو نیز می تواند مزیت قابل توجهی برای برخی خریداران باشد.

این مطلب مورد پسندتون هست؟ : زمان تعویض تسمه تایم

کیا سراتو

نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما، سدان خانوادگی محبوب، بزرگ، قدرتمند و پر مصرف! ماکسیما از اوایل دهه 80 تا اوایل دهه 90 توسط پارس خودرو مونتاژ شد و محبوبیت و فروش زیادی پیدا کرد. این خودرو دارای موتور 3 لیتری 6 سیلندر است و در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک موجود است. حتی در بازار فعلی نیز می توان مدل های زیر سال 84 این خودرو را با قیمتی مناسب تهیه کرد. ماکسیما دارای صندلی راحت، کابین مجلل و قدرت موتور خوب است. با این حال، از طرف دیگر، هندلینگ ضعیف و مصرف سوخت بالا به عنوان ویژگی های برجسته است.

نیسان ماکسیما

سیتروئن  C5

اگر بخواهیم مستقیماً به بهترین ویژگی C5 اشاره کنیم، یک جمله کافی است: با این وسیله نقلیه متوجه آسیب آسفالت نخواهید شد! سیتروئن C5 سواری بسیار نرمی دارد و کابین آن نیز بسیار راحت است. سایپا برخی از این خودروها را در دهه 80 وارد ایران کرد. با این حال، پیچیدگی های موجود در سیستم تعلیق عجیب آن باعث شده است که نگهداری از C5 تا به امروز چندان آسان نباشد… ظاهر نه چندان محبوب آن گویای خود است!

مطلبی بسیار مفید : تشخیص مشکلات دینام خودرو

سیتروئن C5

ام جی 3

در میان لیستی از خودروهای برجسته دهه 80، یک هاچ بک بریتانیایی بسیار جذاب است. MG3 در سال 2015 به واسطه مدیا موتور راه خود را به بازار ایران باز کرد. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی همراه با گیربکس 6 سرعته AMT استفاده می کند. شتاب آن از 206 تیپ 5 پیشی می گیرد و تجربه هندلینگ فوق العاده چشمگیری را ارائه می دهد. ظاهر جذاب و جسورانه، یادآور شخصیت های انگری بردز در کنار رنگ های متنوع، بر جذابیت ام جی 3 در بازار ایران می افزاید.

ام جی 3

سانگ یانگ موسو

اگر به دنبال یک SUV واقعی با بودجه محدود هستید، سانگ یانگ موسو 4 سیلندر با موتور 2300 سی سی مرسدس بنز و گیربکس 5 سرعته دستی یکی از گزینه های موجود در بازار است. موسو در اوایل دهه 80 با خودرو موراتاب وارد ایران شد و با استفاده از موتورهای مرسدس بنز به شهرت رسید. موسو چهار سیلندر یک وسیله نقلیه جادار و راحت با قابلیت های خوب آفرود و خانوادگی است. مشکل اصلی موسو ترمزهای ضعیف و بازار خرید و فروش ضعیف آن است.

آیا این مطلب را میخوانید؟ : خودروهای دوگانه سوز چه معایب و مزایایی دارند؟

سانگ یانگ موسو

رنو سیمبل

دومین خودروی نسبتا مدرن در این لیست رنو سیمبل است. رنو سمبل در سالهای آخر آزادی توسط شرکت نگین خودرو به ایران وارد شد اما به دلایل مختلف (که مهمترین آنها ضعف شدید نگین خودرو در عرضه و قیمت گذاری خودروها بود) نتوانست موفقیت چندانی در بازار کسب کند. با این حال سیمبل اکنون یک خودروی وارداتی با قیمت و ارزش خرید مناسب است. سیمبل همان مشخصات فنی تندر 90 را دارد و در واقع نسل جدید تندر 90 خودمان است! سیمبل با موتور 1.6 لیتری K4M خود یک سدان اقتصادی و بسیار بادوام به حساب می آید.

رنو سیمبل

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس یک خودروی شهری کوچک در سگمنت B است که توسط ایرتویا در دو نسخه سدان و هاچ بک به ایران وارد شده است. این خودرو به موتور 1.3 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک مجهز است. یاریس خودرویی کم تعمیر، کم مصرف، روان و راحت است. اما موتور کوچک آن فقط برای رانندگی در شهر مناسب است و برای سفرهای خانوادگی گزینه قدرتمندی به حساب نمی آید. یکی از ویژگی های جالب تویوتا یاریس طراحی منحصر به فرد داشبورد آن است. کیلومترشمار یاریس دقیقا در وسط داشبورد قرار می گیرد نه جلوی راننده!

اطلاعات خود را بالا ببرید : نکات فنی خودرو

تویوتا یاریس

پژو 407

پژو 407 در سال 2009 توسط ایران خودرو به ایران معرفی شد، اما به دلیل قیمت بالای آن در آن زمان، برای رقابت با رقبای کره ای و ژاپنی مانند سوناتا و کمری به مشکل خورد. 407 مجهز به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک است. در حال حاضر 407 را می توان با قیمت کمتری نسبت به رقبای ذکر شده خریداری کرد و لذت یک سدان خانوادگی اروپایی را به ارمغان می آورد. اما موضوع اصلی این خودرو همچنان رکود بازار خرید و فروش است که حتی پس از گذشت سال ها نیز همچنان پابرجاست.

پژو 407

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی ارزان ترین خودروهای خارجی موجود در بازار پرداخته ایم و به اختصار به آنها پرداخته ایم. با توجه به نوسانات عجیب بازار ایران، در این مطلب به قیمت خودرو اشاره ای نکردیم زیرا قیمت ها در ایران فقط برای مدت کوتاهی معتبر است! با این حال، نگاهی کوتاه به وب سایت های خرید و فروش خودرو می تواند قیمت روز این خودروها را به شما نشان دهد. اگر علاقه مند به خرید خودرویی متفاوت و خوب هستید، انتخاب یکی از گزینه های موجود در این صفحه می تواند برای شما ایده آل باشد. سایر مقالات جامع خودرو را در سایت ما بخوانید…

 

آخرین پست ها :

شما هم امتیاز بدید
0 0 رای ها
تعداد رای این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206
کولر رو یخ و تگری کن علکی کمپرسور کولر تعویض نکن آپشن مخفی 206