پرش به محتوا

کرمان یدک یار

بکسل خودرو (راهنمای جامع)

بکسل خودرو (راهنمای جامع)

یکی از مهارت هایی که راننده باید با آن آشنا باشد نحوه یدک کشی وسیله نقلیه با استفاده از کامیون یدک کش است. اما این کار چگونه انجام می شود و از چه روش هایی استفاده می شود؟ در این مقاله کرمان یدک یار به یدک کشی وسیله نقلیه و تکنیک های مربوط به آن می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • بکسل یعنی چی؟
  • روش های مختلف بکسل ماشین
  • چگونه ماشین را بکسل بکشیم؟
  • نکات مهم برای بکسل ماشین

 

شاید به دلیل خرابی ماشین به یک کامیون یدک کش نیاز داشته باشید یا به افراد نیازمند کمک کرده باشید. صرف نظر از شرایط، دانستن نکات مهم در مورد یدک کشی خودرو برای جابجایی ایمن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین لازم به ذکر است که کشورهای مختلف قوانین متفاوتی در مورد یدک کشی دارند و در برخی مناطق ممکن است غیرقانونی باشد. فقط یدک کش های تخصصی مجوز ارائه خدمات یدک کش و بازیابی خودرو را دارند.

شما هم امتیاز بدید

بکسل خودرو

بکسل خودرو چیست؟

اصطلاح یدک کشی معمولاً در بین مکانیک ها و علاقه مندان به اتومبیل برای اشاره به عمل کشیدن یک وسیله نقلیه با وسیله دیگر استفاده می شود. در حالی که بسیاری از ما این اصطلاح را با استفاده از طناب یا زنجیر برای بکسل کردن خودرو مرتبط می‌دانیم، روش‌های دیگری نیز برای بکسل کردن وجود دارد. یکی از عوامل مهمی که باید در هنگام یدک کشی وسیله نقلیه با دیگری در نظر گرفت، وزن و قدرت هر دو وسیله نقلیه است. اگر بخواهیم وسیله نقلیه سنگین تری را با خودروی کوچکتر و کم قدرت بکسل کنیم، بدون شک باعث آسیب به قطعاتی مانند شاسی و موتور می شود.

در همین زمینه بخوانید: نکات فنی خودرو

انواع روش‌های بکسل ماشین

برای بکسل کردن روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معمول‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • بکسل با استفاده از طناب، زنجیر یا تسمه

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای بکسل کردن وسیله نقلیه با ماشین دیگر، استفاده از طناب، زنجیر یا تسمه است. اما باید توجه داشت که این روش معایب و خطرات خاص خود را دارد و برای مسیرهای طولانی و پرتردد توصیه نمی شود. برای بکسل کردن خودرو، باید طناب یا زنجیر را به نقطه بکسل تعیین شده در زیر خودروی خراب وصل کنید. پس از اطمینان از اتصال ایمن، وسیله نقلیه یدک کش نیز باید طناب یا زنجیر را به نقطه بکسل تعیین شده خود در سپر عقب متصل کرده و سپس اقدام به یدک کشی خودرو کند.

  • بکسل ماشین توسط یدک ‌کش

این روش که در سال های اخیر گسترش چشمگیری داشته است با استفاده از وانت بارهایی مانند نیسان و زامیاد انجام می شود. برای این منظور تغییراتی در قسمت عقب این خودروها ایجاد شده است تا امکان نصب تجهیزاتی مانند بالابر(چرخگیر)، کابل، زنجیر، قلاب و … فراهم شود.

تفاوت یدک کش های چرخگیر و جرثقیلی

این وسایل یدک کش انواع مختلفی دارند که شناخته شده ترین آنها یدک کش جرثقیل و یدک کش چرخ دار می باشد.

هنگامی که نوبت به درخواست کامیون های یدک کش چرخ دار می رسد، در مقایسه با کامیون های یدک کش جرثقیل مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تر هستند. علاوه بر این، سهولت حمل و نقل وسایل نقلیه و ایمنی خودرو در حین حمل و نقل با کامیون های بالابر چرخ به طور قابل توجهی بالاتر است. برای درخواست ماشین یدک کش چرخ دار با مقرون به صرفه ترین قیمت و ایمن ترین امداد جاده ای برای وسیله نقلیه خود می توانید به صفحه اصلی سایت کرمان یدک یار مراجعه کنید.

مقایسه یدک کش چرخگیر با جرثقیلی

بکسل ماشین توسط خودروبر

این روش را می توان ایمن ترین و همچنین گران ترین راه حمل و نقل وسایل نقلیه دانست و معمولاً برای حمل وسایل نقلیه لوکس استفاده می شود. کریرهای خودرو دارای کف فلزی هستند و پس از قرار دادن خودرو بر روی آن از قفل و زنجیر برای محکم شدن خودرو و جلوگیری از حرکت چرخ ها استفاده می شود. برای این منظور باربری های سایت کرمان یدک یار بهترین گزینه برای درخواست باربری هستند.

بکسل

چگونه ماشین را بکسل کنیم؟

همانطور که گفته شد استفاده از یدک کش خودرو برای حمل وسیله نقلیه بیشت توصیه می شود، اما گاهی اوقات ممکن است به آنها دسترسی نداشته باشید و نیاز داشته باشید که به روش سنتی یدک کشی متوسل شوید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1_ وسایل نقلیه خود را در مکانی امن پارک کنید و از علائم ایمنی برای هشدار دادن به سایر رانندگان استفاده کنید

2_ یک طناب یا کابل بکسل محکم و مطمئن برای بکسل کردن ماشین انتخاب کنید

3_ حتماً طناب یا کابل را بررسی کنید تا از ساییده نشدن آن اطمینان حاصل کنید، زیرا ممکن است تحت فشار در حین بکسل بشکند

4_ قلاب طناب بکسل یا کابل را به نقطه بکسل تعیین شده روی سپر جلوی خودروی خراب وصل کنید و مطمئن شوید که محکم بسته شده است ,اگر از طناب استفاده می کنید، گره بسیار محکمی ببندید که در طول بکسل باز نشود

5_ سپس، طناب یا کابل بکسل را به نقطه بکسل تعیین شده در زیر سپر عقب خودروی یدک کش وصل کنید

6_ هنگامی که مطمئن شدید که طناب یا کابل بکسل به طور ایمن به هر دو وسیله نقلیه وصل شده است و خطر باز شدن یا شکستن آنها وجود ندارد، به آرامی با وسیله نقلیه به جلو حرکت کنید و طناب یا کابل را از روی زمین بلند کنید.

7_ طناب یا کابل را پس از بلند کردن از روی زمین دوباره چک کنید. توجه داشته باشید که اگر طناب بکسل یا کابل در حین یدک کشی پاره شود، می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا ممکن است با سرعت زیاد پرتاب شود و خطر برخورد با سایر وسایل نقلیه یا مسافران را به همراه داشته باشد.

8_ لطفاً توجه داشته باشید که قطع شدن کابل بکسل در حین بکسل می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا می تواند باعث پرتاب کابل با سرعت زیاد شود و خطر برخورد با سایر وسایل نقلیه یا مسافران را افزایش دهد. برای کاهش این خطر، می توانید یک پتو را روی کابل بکسل قرار دهید.

9_ پس از این مرحله، وسیله نقلیه یدک‌کش شده باید با سرعت کم حرکت کند. اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه یدک‌کش شده در دنده خنثی است و راننده کنترل کامل آن را دارد.

10_ از این روش فقط برای مسافت های کوتاه و موقعیت های کم ترافیک استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که حداکثر فاصله 4.5 متری بین دو خودرو وجود دارد.

 

نکات مهم در بکسل ماشین

هنگام استفاده از طناب یا زنجیر برای بکسل وسیله نقلیه، توجه به مشخصات هر دو وسیله نقلیه، به ویژه وزن و ابعاد آنها، بسیار مهم است. بدیهی است که یدک کشی یک وسیله نقلیه سنگین تر با یک وسیله نقلیه بکسل کوچکتر آسیب قابل توجهی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، یدک کشی خودروهای اتوماتیک، خودروهای چهار چرخ متحرک و سایر موارد قوانین خاص خود را دارند، به همین دلیل مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو ضروری است.

سرعت یدک کش نباید از 30 کیلومتر در ساعت تجاوز کند. علاوه بر این، راننده خودروی یدک‌کش باید از ترمز ناگهانی خودداری کند، زیرا احتمال واکنش تاخیری راننده خودروی متوقف شده وجود دارد که می‌تواند به هر دو خودرو آسیب برساند. به همین ترتیب، راننده باید از ایجاد هرگونه تغییر ناگهانی در جهت یا مانور خودداری کند. هنگام یدک‌کشیدن خودرو، آینه‌ها را بررسی کنید و به آمپر عقب به‌ویژه نشانگر دمای آب و فشار روغن در خودرو توجه کنید. اگر کامیون یدک‌کش مشکلی دارد، با رعایت نکات ایمنی، آن را در مکانی امن پارک کنید. در پایان باید تاکید کرد که این روش فقط برای مسافت های کوتاه مناسب است و توصیه می کنیم برای یدک کشی وسیله نقلیه خود از خدمات یدک کش یا باربری های تخصصی از سایت کرمان یدک یار استفاده کنید.

امتیاز ما

 

آخرین پست ها :

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x