پرش به محتوا

کرمان یدک یار

قبل از سفرهای نوروزی خودروی خود را چک کنید

پیش از سفرهای نوروزی چگونه خودروی خود را چک کنیم؟

سفرهای نوروزی در تعطیلات عید بدون شک نیازمند یک وسیله نقلیه مطمئن و بی عیب و نقص است. مسافران باید قبل از شروع سفرهای نوروزی قسمت های مختلف خودرو خود را بررسی کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش کرمان یدک یار (امداد خودرو و یدک کش در کرمان)، هرکسی که قصد سفرهای نوروزی را دارد باید چک لیستی برای وسیله نقلیه خود تهیه کند تا از سلامت آن قبل از سفر اطمینان حاصل کند. پاراگراف های زیر اجزای مختلف این چک لیست را مورد بحث قرار خواهند داد.

لاستیک و تایرهای خودرو بررسی شود

سفرهای نوروزی

یکی از مواردی که باید قبل از هر چیز دیگری بررسی شود فشار باد لاستیک است. لاستیک های کم باد یا بیش از حد باد می توانند باعث مشکلاتی مانند افزایش مصرف سوخت، کاهش پاسخگویی فرمان و در برخی موارد افزایش خطر پنچری شوند. از سوی دیگر، لاستیک هایی که فشار هوای مناسبی دارند، نه تنها به کنترل مصرف سوخت کمک می کنند، بلکه فرمان مناسب را برای خودرو تضمین می کنند. یکی دیگر از جنبه های مهم بازرسی دقیق لاستیک ها و ابزار یدکی است.

این مطلب خوبیه : لاستیک ماشین هر چند کیلومتر باید تعویض شود؟

بررسی روغن های ماشین

روغن خودرو برای مسافرت های عید

روغن های خودرو که نقش مهمی در سلامت موتور و گیربکس دارند نیز باید قبل از سفرهای جاده ای بررسی شوند.

قبل از هر چیز باید روغن موتور را بررسی کنید و به کمیت و سطح کیفی آن توجه کنید. بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو به طور متوسط ​​هر 5000 کیلومتر بسته به برند و کیفیت استفاده شده است. اگر مسافتی که می خواهید طی کنید از فاصله زمانی تعویض روغن بیشتر شد، حتماً قبل از شروع سفر، روغن موتور خودرو را تعویض کنید.

علاوه بر این، روغن گیربکس (مخصوصاً اگر ماشین اتوماتیک دارید) را بررسی کنید تا در صورت لزوم نیاز به تعویض داشته باشید.

روغن ترمز نیز نوع دیگری از روغن است که قبل از سفر نیاز به بررسی و تعویض دارد. روغن دیگری که باید بررسی شود روغن هیدرولیک است که ممکن است برای بررسی برخی از این روغن ها نیاز به مراجعه به تعمیرگاه باشد.

این مطلب رو هم بخون : چرا خودرو روغن کم میکنه

بررسی آب رادیاتور و خود رادیاتور

بررسی آب رادیتاور

مایع خنک کننده رادیاتور به خنک شدن اجزای موتور در طول حرکت طولانی آنها در مسیر کمک می کند و حفظ سطح مناسب مایع خنک کننده در مخزن رادیاتور خودرو بسیار مهم است. بنابراین، قبل از سفر، حتما سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید و از وجود مقدار کافی ضدیخ اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

لطفاً همچنین توجه داشته باشید که اگر خودروی شما در مدت زمان کوتاهی با کاهش ناگهانی مایع خنک‌کننده رادیاتور مواجه شد، باید علت اصلی را بررسی و برطرف کنید. این به این دلیل است که اگر سطح مایع خنک کننده در رادیاتور به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد موتور و به طور بالقوه آسیب شود.

مطلبه مرتبط : چرا رادیاتور خودرو آب کم میکنه؟

تسمه های خودرو را بررسی کنید

بررسی نسمه های خودرو قبل از مسافرت

در معاینه آتی خودروی خود، مطمئن شوید که تسمه های خودرو را بررسی کرده و سفت بودن و صاف بودن آن ها را ارزیابی کنید. اگر تسمه ها قبلا سر و صدا می کردند، آن را نادیده نگیرید و قبل از شروع سفر به موقع آنها را تعویض کنید. علاوه بر این، با توجه به فشاری که از طریق جاده به خودرو وارد می شود، به فاصله تعویض تسمه تایم برای جلوگیری از شکستن آن در حین رانندگی دقت کنید.

اطلاعات خودتو بالا ببر : زمان تعویض تسمه تایم

بررسی سلامت باتری ماشین

بررسی سلامت باتری خودرو

معمولاً روی باتری‌های اتمی یک نشانگر برای نشان دادن وضعیت سلامت آن‌ها تعبیه می‌شود که با رنگ (سبز: سالم، سیاه یا قرمز: نیاز به شارژ، سفید: معیوب) مشخص می‌شود. یک باتری خالی، معیوب یا کم شارژ احتمالاً در میانه راه مشکل ایجاد می کند.

ولتاژ مورد نظر برای باتری در هنگام خاموش شدن خودرو باید حداقل 12.6 ولت یا بیشتر باشد و همین ولتاژ باید بین 13.7 تا 14.7 در هنگام کار خودرو باشد (این ولتاژ ممکن است در خودروهای مختلف متفاوت باشد). برای بررسی باتری، تمام اتصالات و کابل های آن را بررسی کنید، باتری را محکم در جای خود نگه دارید و مطمئن شوید که هرگونه سولفاته روی ترمینال باتری را با استفاده از محلول جوش شیرین تمیز کنید. همچنین از سالم بودن دینام خودرو اطمینان حاصل کنید.

چراغ های ماشین را بررسی کنید

 

بررسی چراغ های ماشین

بررسی سلامت تمام چراغ های خودرو قبل از سفر بسیار مهم است. این چراغ ها شامل چراغ های جلو و عقب، نشانگرها، چراغ های ترمز و مه شکن هستند. حتماً لامپ‌های معیوب یا سوخته را تعویض کنید، زیرا چراغ‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو در جاده هستند و باید بدون عیب و نقص کار کنند. در غیر این صورت، این موضوع به ظاهر ساده می تواند منجر به مشکلات قابل توجهی شود.

بررسی لنت ترمز

بررسی لنت خودرو

بدون شک، حیاتی ترین جزء یک وسیله نقلیه، عملکرد صحیح سیستم ترمز آن است. هر سیستم در خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است و سیستم ترمز نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبل از شروع سفر، بررسی تمام تجهیزات مربوط به ترمز و اطمینان از وضعیت خوب آنها ضروری است. سیستم ترمز صوتی ایمنی شما را در طول سفر تضمین می کند.

بنابراین برای جلوگیری از مسائلی مانند کاهش قدرت ترمز خودرو در جاده باید لنت ترمز و در برخی موارد بوستر را بررسی کرد.

بررسی فیلترهای ماشین

بررسی فیلتر های خودرو

ورودی هوای پاک عملکرد موتور را بهبود می بخشد و سرعت و شتاب بیشتری را در طول سفر ارائه می دهد. بنابراین، ضروری است که بازرسی فیلتر هوا را در چک لیست خود بگنجانید و در صورت کثیف بودن آن را تعویض یا تمیز کنید.

چک برف پاک کن و آب شیشه شور

چک کردن برف پاک کن

مطمئن شوید که برف پاک کن ماشین خود را بررسی و تمیز کنید و مطمئن شوید که در شرایط برفی به طور موثر شیشه جلو را تمیز می کند، به خصوص تیغه ها و نازل ها را بررسی کنید. همچنین سلامت یخ زدای عقب بسیار مهم است تا در صورت مه شدن شیشه جلو از آن استفاده شود.

سلامت کولر و بخاری را بررسی کنید

بررسی سلامت کولر و بخاری خودرو

قبل از شروع سفر، مطمئن شوید که وضعیت سیستم گرمایش و سرمایش ماشین خود را به طور کامل بررسی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، بررسی ترموستات و گاز کولر گازی برای اطمینان از عملکرد صحیح آنها ضروری است. این به این دلیل است که در طول سفر، احتمالاً با شرایط آب و هوایی متفاوتی در جاده مواجه خواهید شد و باید برای تنظیم دمای داخل وسیله نقلیه خود آماده باشید.

شاید این مقاله را بپسندید : چراغ های پشت آمپر خودرو به چه معناست؟

در حالی که بررسی این عناصر ممکن است از بروز حوادث جلوگیری نکند، می تواند به جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کمک کند. این به نوبه خود می تواند به مسافران جاده ای احساس اطمینان و اطمینان بیشتری بدهد.

به امید سلامتی و تن درسی تمام مردم عزیز ایران در سفرهای نوروزی سال 1403.

 

امتیاز ما

 

آخرین پست ها :

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x