[حل شده] دلیل پت پت ماشین سمند xu7 اول صبح

سلام خدمت اساتید.بخشید ماشین بنده سمند xu7 مدل 1400هست .و نود هزار کار کرده .
امروز صبح ماشین که روشن کردم خیلی بد کار میکرد و پت و پت میکرد و دوباره خاموش میشد.
چون در راه مسافرت هستم ، زنگ زدم ایران خودرو ، تعمیر کار فرستادند و چک کرد و دیاگ هم زد و گفت که کاتالیزور کلا خراب شده و واشر گلویی اگزوز هم سوخته بود
گفت حتما به اگزوز سازی برم و عوض کنم چون امکان داره روی موتور فشار بیاد و سوپاپ ها رو هم خراب کنه.
رفتمو کاتالیزور کهنه را عوض کردم و گلویی جدید وصل کردم که کاتالیزور نداره ، ولی الان ماشین کند و شتابش خوب شده.
البته کاتالیزور قدیم رو تحویل گرفتم دو سوال دارم اول اینکه بدون کاتالیزور مشکلی برای اتومبیل پیش نمیاد و دوم اینکه این کاتالیزور قدیمی رو بعضی از تعمیر کاران در دیوار آگهی میدهند که تعمیر میکنند آیا فایده داره؟

@mohamadikazek درود و ادب خدمت شما
بنده ماشینم 206تیپ 2 مدل 88 هست و همین مشکل شما را دارم ، امروز اول صبح ماشینم رو روشن کردم پت و پت کرد و خاموش شد و بعد چراغ چک روشن شد و به سختی روشن شد و حالا صدای فور فور می کنه و دور موتور پایینه تا دیروز هم هیچ مشکلی نداشته

@mohamadikazek سلام
مطمئن باشید، چیزی جلوی هواکش گیر نکرده باشه.
از گربه تا نایلون و ...
احتمال اینکه پمپ بنزین به مشکل خورده باشه هم هست.

سلام
کاتالیست عملکردش در کاهش آلاینده های خروجی هستش اگه کاتالیست به خوبی عمل کنه خروجی اگزوز شما فقط بخار ابه که واسه محیط زیست عالیه
اما اگه موتور نسبتا ساز و درست باشه تقریبا آلاینده ها در حالت نرمال هستن در صورت که آلاینده به هر دلایلی بالا باشه کاتالیست این مورد رو پوشش خواهد داد
در مورد تعمیرش کاتالیست عمرش حدود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار هستش چون کاتالیست های جدید جالب نیستن تعمیرشون فایده ای نداره
داخلش موادی هستش که در اثر کارکرد خاصیتشو رو از دست خواهند داد.
کرمان یدک یار
- 1 انجمن ها
- 11 موضوعات
- 27 ارسال
- 0 آنلاین
- 25 کاربران