عملکرد سیستمهای HAC و DAC در کنترل حرکت خودرو در شیبها
🔴 کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و در سراشیبی (DAC) چیست و چکار می کند
کنترل حرکت در سربالایی HAC :
هنگام شروع حرکت در سربالایی، از عقب رفتن خودرو جلوگیری میکند و نیازی به نیم کلاچ نیست
فشار ترمز را برای مدت کوتاهی (معمولا تا ۵ ثانیه) پس از رها کردن پدال حفظ میکند تا به راننده زمان کافی برای فشردن پدال گاز و حرکت به جلو بدهد، در ترافیکهای شهری، تقاطعهای با شیب تند و مسیرهای کوهستانی، بسیار کارآمد است، در هماهنگی با ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل پایداری (ESP)، حتی در شرایط نامطلوب چون لغزندگی یا شیب بسیار تند نیز به خوبی عمل میکند، اولین بار توسط بی ام و در دهه ۱۹۹۰ معرفی شد
کنترل حرکت در سراشیبی (DAC) :
در مسیرهای سراشیبی بدون استفاده مداوم از پدال ترمز، سرعت خودرو را کنترل میکند و با کاهش فشار بر ترمزها و جلوگیری از قفل شدن چرخها، ایمنی بیشتری را به ویژه در جادههای کوهستانی و مسیرهای لغزنده فراهم میکند. همانند hac با استفاده از ABS و کنترل پایداری (ESP)، سرعت هر چرخ را به صورت مستقل کنترل کرده و از انحراف یا سر خوردن خودرو جلوگیری میکند، اولین بار توسط لندروور در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافت
کرمان یدک یار
آخرین ارسال: علت دل دل کردن و نوسان دور موتور در پارس ۸۷ دوگانه با ایسیو زیمنس جدیدترین عضو ما: shaian ارسال های اخیر ارسالهای خوانده نشده برچسبها
آیکونهای تالارگفتمان: تالارگفتمان حاوی هیچ ارسال خوانده نشدهای نیست تالار حاوی ارسالهای خوانده نشده
آیکن های موضوع: پاسخ داده نشده پاسخ داده شده فعال داغ مهم تایید نشده حل شده خصوصی بسته شده
