اشتراک:
آگاه‌سازی‌ها
پاک‌کردن همه

اشتباهات رایج رانندگان در نگهداری خودرو و هشدارهای جدی

1 ارسال‌
1 کاربران
0 واکنش ها
8 بازدید ها
علی اسدی
ارسال‌: 84
Admin
شروع کننده موضوع
(@aliasadi_9)
استاد
تاریخ ورود: 2 سال پیش

امروز یکی دیگر از اعضا محترم انجمن، بخاطر روشن شدن چراغ چک به تعمیرگاه مراجعه کردند.

 

پس از بررسی مشخص شد که مربوط به سنسور اکسیژن هست و توصیه های لازم را عرض کردم.

در ادامه، چراغ آچار را در صفحه کیلومتر دیدم که روشنه و راننده ای که نمیدونست و میگفت: هر بار خود تعویض روغنی خاموشش میکنه و من بلد نیستم.

گفتم اگه دفترچه رو نخونین که این واسه چیا روشن میشه و بلد نباشین خاموشش کنین، تعمیرگاه حقیر هم نیاین

 

درب موتور رو که باز کردم، کمبود روغن ترمز (شماره ۱) اولین ایراد.

داشتم غرغر میکردم که دیدم سه پیچ اتصال جلوپنجره به سینی فن کاملا شل هستند و چهارمی هم نیست.(شماره ۲) تعمیرکار گرامی یادش رفته بوده پیچها رو ببنده و یکیشم افتاده بود.

 

با دیدن حجم کثیفی و روغنی بودن لوله هیدرولیک و ... (تصویر ۳) پرسیدم، روغن هیدرولیک رو‌ چک کردین و باز هم همون حرفهای تعویض روغنی مگه چک نمیکنه و ... درب مخزن رو باز کردم و مقدار روغن هیدرولیک از حداقل هم یه ذره پایین تر بود.

آقای راننده و خانم راننده:

وظیفه شماست 

وظیفه شماست

وظیفه شماست که سطح روغنها و مایعات ماشینتو طبق اطلاعات دفترچه راهنما و اگه ماشینت نشتی داره، خیلی زودتر چک و بررسی کنی.

 

فرمون رو که میچرخوندم تسمه هیدرولیک صدا میکرد و نشون دهنده شل بودنش بود و راننده گفتند: سالهاست همینطوریه و همه میگن طبیعیه و ...

لامپ نور پایین چراغ سمت راست سوخته بود و داشتم چکش میکردم که فنر نگهدارنده لامپ رو اون لا ما ها دیدم.

اشتراک: